※ Nancy Duarte( https://en.wikipedia.org/wiki/Nancy_Duarte , https://www.duarte.com , https://www.linkedin.com/in/nancyduarte ) ; 미국의 작가, 연사(an American writer, speaker, and CEO)이다.
◈ Copyright of the original
https://cw2588.blogspot.com
1. Changing beliefs changes actions.
신념을 바꾸면 행동이 바뀐다.
2. When ideas are communicated effectively, people follow and change.
아이디어가 효과적으로 전달될 때 사람들은 따르고 변화한다.
3. You are not the hero who will save the audience ; the audience is your hero.
당신은 청중을 구할 영웅이 아니다.
관객이 당신의 영웅이다.
4. The future isn’t a place that we’re going to go, it’s a place that you get to create.
미래는 우리가 가고자 하는 곳이 아니라 만들어가는 곳이다.
5. Personal stories are the emotional glue that connects your audience to your message.
개인적인 이야기는 청중을 메시지에 연결하는 정서적 접착제이다.
6. Presentations are the most amazing persuasion tool available in organizations today.
프리젠테이션은 오늘날 조직에서 사용할 수 있는 가장 놀라운 설득 도구이다.
7. Words that are carefully framed and spoken are the most powerful means of communication there is.
조심스럽게 틀을 잡고 말하는 단어들이 가장 강력한 의사소통 수단이다.
8. Progress is impossible without change ; and those who cannot change their minds cannot change anything.
변화 없이는 진행이 불가능하다.
마음을 바꿀 수 없는 사람은 아무것도 바꿀 수 없다.
9. Your ability to shape your future depends on how well you communicate where you want to be when you get there.
미래를 형성할 수 있는 능력은, 원하는 곳에 도달했을 때 의사소통을 얼마나 잘 하느냐에 달려 있다.
10. The only difference between the failure of a great idea and the success of a medocre idea was the way in which the idea was communicated.
위대한 아이디어의 실패와 평범한 아이디어의 성공 사이의 유일한 차이점은, 아이디어가 전달되는 방식이었다.
11. Practice design, Not Decoration : Don’t just make pretty talking points.
Instead, display information in a way that makes complex information clear.
장식이 아닌 디자인을 연습하라.
듣기 좋은 말만 하지 마라.
대신에 복잡한 정보를 명확하게 하는 방식으로 정보를 표시하라.
12. Leading people requires not only sensing change afoot, but imagining a brighter future and communicating it in a way that motivates others to follow you there.
사람들을 이끌려면, 변화를 감지할 뿐만 아니라 더 밝은 미래를 상상하고 다른 사람들이 당신을 따르도록 동기를 부여하는 방식으로 전달해야 한다.
13. The audience does not need to tune themselves to you - you need to tune your message to them.
Skilled presenting requires you to understand their hearts and minds and create a message to resonate with what’s already there.
청중은 자기 자신을 조정할 필요가 없다.
당신은 그들에게 당신의 메시지를 조정할 필요가 있다.
능숙한 프리젠테이션을 하려면, 상대방의 마음과 생각을 이해하고 이미 존재하는 내용에 공감할 수 있는 메시지를 만들어야 한다.
14. Your presentation proposes an idea, and you’re asking the audience to adopt and shepherd that idea to positive outcomes.
Your idea might be to reshape an organization for the future or to show customers how your product will fill a need they have.
당신의 프리젠테이션은 아이디어를 제안하고 청중들이 그 아이디어를 채택하여 긍정적인 결과를 이끌어내도록 요청하고 있다.
당신의 아이디어는 미래를 위해 조직을 재편하거나 당신의 제품이 고객의 필요를 어떻게 충족시킬 것인지 고객에게 보여주는 것일 수 있다.
15. Don’t blend in ; instead, clash with your environment.
Stand out. Be different.
That’s what will draw attention to your ideas.
Nothing has intrinsic attention-grabbing power by itself.
The power lies in how much something stands out from its context.
섞이지 말고, 자신의 환경과 충돌하라.
두드러지고 달라 보이도록 하라.
그것이 당신의 아이디어에 관심을 끌게 할 것이다.
그 자체로 내적인 관심을 끄는 힘을 가지고 있는 것은 없다.
관심을 끄는 힘은, 어떤 것이 처한 맥락으로부터 얼마나 두드러지는가에 달렸다.
16. Getting ahead of the next curve requires courage and communication : Courage to determine the next bold move, and communication to keep the troops committed to the value of moving forward.
Rallying stakeholders to move together in a common course of action is all part of the innovation and survival process.
Leaders at every level in an organization need to be skillful at creating resonance if that organization is to control its own destiny.
다음 커브를 앞서기 위해서는 용기와 소통이 필요하다.
차후의 과감한 행동을 결정할 수 있는 용기와 소속원들이 계속 헌신하며 전진하도록 유도할 수 있는 소통이 필요하다.
공통의 행동 과정에서 함께 움직이기 위해 이해(利害) 관계자를 규합하는 것은 모두 혁신과 생존 프로세스의 일부이다.
조직이 자신의 운명을 통제하려면, 조직의 리더들이 공명(共鳴)을 이끌어내는 데에 능숙해야 한다.
☞ Chung Woon-gap profile
https://jc2588.tistory.com/pages/hello
🎤 TED talk - Nancy Duarte
https://www.youtube.com/watch?v=1nYFpuc2Umk
🏜️ Besharam Rang(Shameless color) - Shah Rukh Khan( https://cw2588.blogspot.com/2024/06/shah-rukh-khansrk-sayings-quotes.html ), Deepika Padukone
https://www.youtube.com/watch?v=huxhqphtDrM
※ Quotes & sayings from Women Authors 7(여성 작가들의 명언)
-. Nan Fairbrother(낸 페어브라더)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/nan-fairbrother-sayings-quotes.html
-. Nancy Thayer(낸시 다이어)
https://cw2588.blogspot.com/2024/04/author-nancy-thayer-sayings-quotes.html
-. Natalie Goldberg(나탈리 골드버그)
https://cw2588.blogspot.com/2024/06/natalie-goldberg-sayings-quotes.html
-. Nora Roberts(노라 로버츠)
https://cw2588.blogspot.com/2024/01/nora-roberts-sayings-quotes-series.html
-. Ouida(우이다, 위다)
https://cw2588.blogspot.com/2024/10/a-dog-of-flanders-ouida-sayings-quotes.html
-. Pamela Meyer(파멜라 메이어)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/pamela-meyer-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Patricia Cornwell(퍼트리샤 콘웰)
https://cw2588.blogspot.com/2023/05/patricia-cornwell-books-in-order-movies.html
-. Rachel Cusk(레이첼 커스크)
https://cw2588.blogspot.com/2024/02/rachel-cusk-sayings-quotes-lifes-work.html
-. Rachel Gibson(레이첼 깁슨)
https://cw2588.blogspot.com/2023/06/rachel-gibson-english-sayings-famous.html
-. Regina Brett(레지나 브렛)
https://cw2588.blogspot.com/2024/03/regina-brett-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Rosabeth Moss Kanter(로자베스 모스 캔터)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/rosabeth-moss-kanter-sayings-quotes.html
☞1. 가나다순 대한민국 본관별 성씨(姓氏) 현황
https://blog.naver.com/starlive33/223593683613
☞2. 한국(우리나라) 전체 성씨 본관별 인구 순위
https://blog.naver.com/starlive33/223593727020