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Thursday, May 29, 2025

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※ David Droga (1968년생, https://en.wikipedia.org/wiki/David_Droga , https://droga5.com ) ; an Australian advertising executive and founder of the advertising agency Droga5 {호주의 광고 경영자, 광고 대행사 Droga5 (Accenture Song)의 설립자}.


◈ Copyright of the original

https://cw2588.blogspot.com


1. Creativity is a game changer.

That's true of society, in advertising and in life.

창의성은 판도를 바꿀 수 있다.

사회, 광고, 인생에서도 마찬가지다.


2. Great advertising triggers an emotion in you.

It has purpose. It touches a nerve, and that provokes a reaction.

훌륭한 광고는 우리 안의 감정을 자극한다.

목적이 있고, 민감한 부분을 건드려 반응을 이끌어낸다.


3. You put choice on the table, you change the whole game.

Everything is about control.

If an ad is interesting to you, you'll have the conversation with the brand.

If it's not, it's a waste of time.

선택의 폭을 넓히면 전체 판도가 달라진다.

모든 것은 컨트롤에 달려 있다.

광고가 흥미롭다면, 브랜드와 대화를 나눌 수도 있을 것이다.

그렇지 않다면 시간 낭비이다.


4. You hire well and just make sure you have enough runway for everyone to grow in the company's success.

It creates loyalty and opportunity, really.

인재를 잘 채용하고, 회사의 성공 속에서 모두가 성장할 수 있도록 충분한 활주로를 확보해야 한다.

이것이 바로 충성도와 기회를 창출하는 것이다.


5. Wanting something - wanting a career or wanting to make something - doesn't really mean much.

It's about finding something you care about.

Because caring is the only thing that really matters.

무언가를 원한다는 것, 직업을 원한다는 것, 무언가를 만들고 싶다는 것은 큰 의미가 없다.

중요한 것은 자신이 관심 있는 것을 찾는 것이다.

관심이야말로 진정으로 중요한 유일한 것이기 때문이다.


6. People can't pay you to care.

People can't teach you to care.

But when you find something that you care about, you give it everything you've got.

You never settle.

And you are always pushing to learn and be better and support those around you.

All I've tried to do in my career is care.

나더러 관심을 가지라고 사람들이 내게 돈을 주지는 않는다.

관심을 갖는 법을 가르쳐 줄 수도 없다.

하지만 우리는 관심 있는 무언가를 찾으면, 스스로 온 힘을 다하게 된다.

절대 안주하지 않는다.

끊임없이 배우고, 더 나아지며, 주변 사람들을 지원하기 위해 노력하게 된다.

내가 내 커리어에서 하려고 노력한 것은 오직 관심 뿐이다.


7. The creative people I admire seem to share many characteristics: A fierce restlessness. Healthy cynicism. A real world perspective. An ability to simplify. Restraint. Patience. A genuine balance of confidence and insecurity.

And most importantly, humanity.

내가 존경하는 창의적인 사람들은 많은 특징을 공유하는 것 같다.

강렬한 불안감, 건강한 냉소주의, 현실적인 관점, 단순화하는 능력, 절제력, 인내심, 자신감과 불안 사이의 진정한 균형.

그리고 가장 중요한 것은 인간성이다.


8. A lot of people think technology is a solution, but it's really just a canvas for your work.

It can make good things amazing and bad things terrible.

Facebook allows you to have access to mass audience really quickly if you do creative really well.

많은 사람들이 기술이 해결책이라고 생각하지만, 사실 기술은 그저 우리의 작업을 위한 캔버스일 뿐이다.

기술은 좋은 일을 놀랍게 만들 수도 있고, 나쁜 일을 끔찍하게 만들 수도 있다.

페이스북이 창의적인 일을 정말 잘한다면 대중에게 빠르게 다가갈 수 있게 해 준다.


9. If you're advertising on Facebook, the work you're doing should be made better by being on Facebook.

You can't just be repurposing old TV commercials and hoping to get traction; that's very primitive.

The question, always, is, 'How is this idea made better by this medium?‘

페이스북에서 광고하는 경우, 페이스북을 통해 더 나은 결과를 얻어야 한다.

단순히 오래된 TV 광고를 재활용해서 관심을 끌기 만을 기대할 수는 없다. 그건 너무 원초적인 생각이다.

항상 중요한 질문은 '이 매체를 통해 이 아이디어를 어떻게 더 좋게 만들 수 있을까?' 이다.


10. We're an industry obsessed with the storytelling side of things, the content.

And then we got obsessed with the canvas.

Is it going to be on television? Is it print?

And now the canvas is mobile.

But what we really need to think about is the context.

The context is where and when the person is consuming it - location, time of day.

우리는 스토리텔링, 즉 콘텐츠에 집착하는 업계이다.

그런데 우리는 캔버스에 집착하게 되었다.

TV에 나올까? 인쇄 매체로 나올까?

이제 캔버스는 모바일로 전환되었다.

하지만 우리가 진정으로 생각해야 할 것은 맥락이다.

맥락이란 사람들이 콘텐츠를 소비하는 장소와 시간, 즉 위치와 시간대이다.


11. It's one of those weird things where I'm always curious about what's next.

It's not just an empty restlessness, I try to appreciate things as they're going along and in the moment, but when things are good, I'm always anxious about how I can better that or take it on further.

나는 다음 상황이 어떻게 전개될지 항상 궁금해지곤 한다.

그저 공허한 불안이 아니라, 나는 현재 상황에 감사하며 그 순간을 즐기려고 노력하지만, 상황이 좋을 때는 어떻게 더 나아지게 할 수 있을지, 더 발전시킬 수 있을지 늘 생각한다.


12. A lot of people ask what it takes to move from being a creative to a leader: Take everyone's career personally.

People will work hard for you if you work hard for them.

Any idiot can be a boss; all you need is a title.

But to be a leader, you need to earn respect and have an opinion you stand by.

많은 사람들이 창의적인 사람에서 리더로 성장하는 데 무엇이 필요한지 묻는다.

모든 사람의 커리어를 개인적인 것으로 받아들여라.

내가 다른 사람들을 위해 열심히 일하면, 그들도 나를 위해 열심히 일할 것이다.

어떤 바보라도 상사가 될 수는 있다. 필요한 것은 직함뿐이다.

하지만 리더가 되려면 존경을 받고, 자신이 지지하는 의견을 가져야 한다.


13. The chaos of two cultures merging is the best time to forge a new identity to unify people, because everyone is looking for answers and everybody's looking for leadership.

That's when there's an opportunity to say, 'OK, this is what we stand for.'

People aren't set in their ways because everything is up for grabs.

두 문화가 융합하는 혼란스러운 시기는 사람들을 하나로 묶을 새로운 정체성을 구축하기에 가장 좋은 시기이다.

모두가 답을 찾고 있고, 모두가 리더십을 찾고 있기 때문이다.

바로 그때가 "좋아~, 이것이 우리가 지지하는 것이다."라고 말할 기회가 있는 때이다.

모든 것이 열려 있기 때문에 사람들은 고정관념에 갇히지 않는다.


14. Before we start anything creatively, we have a firm understanding of our objective and our frame of mind for the campaign.

Who's our audience, and what's their day-to-day behavior?

How can we complement those behaviors?

How is our message more than an interruption?

Why would people care about what we're saying?

창의적인 일을 시작하기 전에, 우리는 캠페인의 목표와 마음가짐을 확실히 이해해야 한다.

우리의 대상 고객이 누구이며, 그들의 일상적인 행동은 어떤가?

그들의 행동을 어떻게 보완할 수 있을까?

우리의 메시지는 어떻게 단순한 방해 이상의 의미를 가질 수 있을까?

사람들이 우리의 말에 왜 관심을 가지게 될까?


15. Nothing connects with people like humanity.

That doesn't mean you have to tell slice-of-life stories all the time.

But you know, with so many options in technology, the consumer's not really that interested in advertising...

They are interested in great stories.

That transcends any medium.

인간성만큼 사람과 연결되는 것은 없다.

그렇다고 항상 일상의 스토리를 들려줘야 한다는 뜻은 아니다.

하지만 아시다시피, 기술 분야에서 선택지가 너무 많기 때문에 소비자는 광고에 그다지 관심이 없다...

소비자는 훌륭한 스토리에 관심이 있다.

이는 모든 매체를 초월한다.


☞ Chung Woon-gap profile

https://jc2588.tistory.com/pages/hello


🔑 David Droga on fearless creativity, founding Droga5 and becoming CEO of Accenture Song

https://www.youtube.com/watch?v=irYNBUf4FRE


🔍 Accenture Song CEO David Droga On The Difference Between Solving And Selling

https://www.youtube.com/watch?v=5k_mDFgtQ90



※ Quotes & sayings from People working in Advertising(광고계 사람들의 명언)


-. David Ogilvy(데이비드 오길비)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/david-ogilvy-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Gad Saad(가드 사드)

https://cw2588.blogspot.com/2023/01/gad-saad-sayings-quotes-wikipedia.html


-. George Lois(조지 로이스)

https://cw2588.blogspot.com/2024/01/george-lois-sayings-quotes-famous-works.html


-. Greg S. Reid(그레그 S. 레이드)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/greg-s-reid-s-millionaire-mentor10.html


-. John Hegarty(존 헤가티)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/creative-director-sir-john-hegarty.html


-. Katharine Graham(캐서린 그레이엄)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/katharine-graham-ceo-sayings-quotes.html



☞1. 가나다순 대한민국 본관별 성씨(姓氏) 현황

https://blog.naver.com/starlive33/223593683613


☞2. 한국(우리나라) 전체 성씨 본관별 인구 순위

https://blog.naver.com/starlive33/223593727020