Search This Blog

Wednesday, November 16, 2022

Creative Director, Sir John Hegarty(존 헤가티) sayings quotes 영어 명언 어록 wikipedia wiki bio net worth wife ads miles cnp on creativity : there are no Rules, Bartle Bogle Hegarty, Limerick profile

 



※ Sir John Hegarty(1944년생, John Hegarty (advertising executive) - Wikipedia , https://www.bartleboglehegarty.com ) ; 크리에이티브 디렉터(Creative Director ; 광고 캠페인의 표현을 책임지는 사람. CD), 영국의 광고회사 BBH(Bartle Bogle Hegarty)의 창업자, 광고로 영국의 기사(Knight Bachelor) 작위를 받은 사람이다.


[지그할 때, 재그하라!(Hegarty On Creativity : There Are No Rules, 헤가티의 49가지 창의적 생각법)] 라는 저서가 있다.

◈ Copyright of the original 

https://cw2588.blogspot.com


1. Do interesting things and interesting things will happen to you.

흥미있는 일들을 하면 당신에게 흥미로운 일들이 일어날 것이다.


2. The function of advertising is simply to promote and sustain competitive advantage for brands.

광고의 기능을 단순하게 말한다면, 브랜드의 경쟁 우위를 촉진하고 유지하는 것이다.


3. Creativity can change the way we feel about something and will stay with us for eternity.

창의력은 어떤 것에 대해 느끼는 방식을 바꿀 수 있으며, 영원히 우리와 함께 할 것이다.


4. You have to accept the creative process is completely dysfunctional.

If you deny that fact, you will ultimately fail.

창조적인 과정을 완전히 받아들일 수 있어야 한다.

그 사실을 부인하면 궁극적으로 실패할 것이다.


5. Each of us has our own journey : the place you were born, your early memories, experiences, loves, hates - all of these things go into making you who you are.

우리 각자는 자기 자신만의 여행을 한다.

태어난 곳, 아련한 추억, 경험, 사랑, 증오 - 이 모든 것들이 당신이라는 사람을 만들어준다.


6. How that creative thinking is deployed will change and evolve - it will be a continually moving target.

To nail your colours to any particular medium or technology will sow the seeds of your destruction.

창의적인 사고(思考)가 어떻게 전개되고 변화될 것인가?

그것은 끊임없이 움직이는 목표가 될 것이다.

특정 대중매체 또는 기술과학에 자신의 색상을 고정시켜버리면 파멸의 씨앗을 뿌리는 일이 될 것이다.


7. The unpredictability is what makes what we do in advertising so exciting - you literally don’t know where you’re going to end up.

Creativity isn’t about predictability - it has to surprise and challenge, it has to be daring and yet motivating.

예측 불가능성은 광고에서 우리가 하는 일을 매우 흥미롭게 만드는 것이다.

말 그대로 당신이 어디로 튈지 모른다.

창의력은 예측 가능성에 관한 것이 아니다.

놀라움과 도전이 있어야 하며, 대담해야 하고 동기부여가 되어야 한다.


8. Maybe we should rethink the whole organizational structure of an office and think of it as a club?

A club is a place people enjoy going to and spending time in.

A club is a rewarding, engaging and stimulating place to be.

So why don’t we think of the office as a club and learn from the way a club is run rather than an office?

사무실의 전체 조직 구조를 다시 생각해서 그것을 클럽으로 생각해보는 건 어떨까?

클럽은 사람들이 시간을 보내고 즐기는 곳이다.

클럽은 보람있고 매력적이며 고무시키는 곳이다.

그렇다면 사무실을 클럽으로 생각하고, 클럽 운영 방식을 배워보는 것은 어떨까?

☞ Chung Woon-gap profile

https://jc2588.tistory.com/pages/hello


👁 A Creative Perspective - Sir John Hegarty

https://www.youtube.com/watch?v=R1a3uCk7in4


🌸 Sir John Hegarty: What makes great ideas?

https://www.youtube.com/watch?v=WXwT-gJhwG8


※ Quotes & sayings from People working in Advertising(광고계 사람들의 명언)


-. David Ogilvy(데이비드 오길비)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/david-ogilvy-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Gad Saad(가드 사드)

https://cw2588.blogspot.com/2023/01/gad-saad-sayings-quotes-wikipedia.html


-. George Lois(조지 로이스)

https://cw2588.blogspot.com/2024/01/george-lois-sayings-quotes-famous-works.html


-. Greg S. Reid(그레그 S. 레이드)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/greg-s-reid-s-millionaire-mentor10.html


-. Katharine Graham(캐서린 그레이엄)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/katharine-graham-ceo-sayings-quotes.html






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.