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Saturday, July 6, 2024

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※ Venkatraman Ramakrishnan (1952년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Venki_Ramakrishnan ) ; 영국계 미국인 구조 생물학자( a British-American structural biologist )이다.


그는 리보솜의 구조와 기능에 대한 연구로 Thomas A. Steitz, Ada Yonath( https://cw2588.blogspot.com/2022/11/ribosome-ada-yonath-sayings-quotes.html )와 함께 2009년 노벨 화학상을 공동 수상했다{ He shared the 2009 Nobel Prize in Chemistry with Thomas A. Steitz and Ada Yonath for research on the structure and function of ribosomes }.


그는 2015년부터 2020년까지 왕립학회 회장을 역임했다( He served as President of the Royal Society from 2015 to 2020 ).


◈ Copyright of the original

https://cw2588.blogspot.com


1. Great discoveries are made when you connect ideas from different domains.

다양한 영역의 아이디어를 연결할 때 위대한 발견이 이루어진다.


2. Science education should be about teaching kids how to think, not what to think.

과학 교육은 아이들이 무슨 생각을 하느냐가 아니라, 어떻게 생각하느냐 하는 것을 가르쳐야 한다.


3. Research is about exploring the unknown, pushing the boundaries of what we know.

연구는 미지의 세계를 탐구하고, 우리가 알고 있는 것의 경계를 넓히는 것이다.


4. You don't have to be a genius to do science; you just have to be curious and persistent.

과학을 하기 위해 천재일 필요는 없다. 호기심이 많고 끈질기면 된다.


5. I don't care about being in the spotlight.

I just care about doing good science.

나는 스포트라이트를 받는 것에 관심이 없다.

나는 단지 내가 좋아하는 과학 연구를 하는 것에 관심이 있을 뿐이다.


6. Good science is not just about getting the right answer; it's about asking the right questions.

좋은 과학은 단지 올바른 답을 얻는 것만이 아니라, 올바른 질문을 하는 것이다.


7. The pursuit of knowledge should be driven by curiosity, not the desire for fame or recognition.

지식 추구는 명성이나 인정에 대한 바램이 아니라, 호기심에 의해 이루어져야 한다.


8. It's not about being the smartest person in the room; it's about surrounding yourself with smart people.

어떤 단체에서 가장 스마트한 사람이 되기보다는 스마트한 사람들로 자신을 둘러싸라.


9. Science is a collective endeavor; we're all standing on the shoulders of giants.

과학은 집단적 노력이다.

우리는 모두 거인의 어깨 위에 서 있다.


10. Science is not a solitary pursuit.

It's a team effort, built on collaboration and communication.

과학은 혼자 추구하는 것이 아니라, 협업과 의사소통을 기반으로 한 팀의 노력이다.


11. Science is driven by both inspiration and perspiration; it requires both creativity and hard work.

과학은 영감(靈感)과 땀에 의해 추진되고, 창의성과 노력은 필수이다.


12. The beauty of science is that it doesn't care about your opinions or beliefs; it's based on evidence and facts.

과학의 아름다움은 우리의 의견이나 신념에 관심이 없다는 것이다.

그 아름다움은 증거와 사실에 기초한 것이다.


13. There's no such thing as a 'eureka' moment in science.

It's a gradual process of connecting the dots.

과학에는 '유레카' 순간 같은 것은 없고, 점들을 연결하는 점진적인 과정이다.


14. Science should be guided by ethical principles; it's our responsibility to use knowledge for the greater good.

과학은 윤리적 원칙에 따라 지도되어야 한다.

더 큰 이익을 위해 지식을 사용하는 것은 과학자의 책임이다.


15. Don't be afraid to take risks and challenge established ideas.

That's how progress is made.

위험을 감수하고 기존 아이디어에 도전하는 것을 두려워하지 마라.

그래야 발전이 이루어진다.


16. You can't be creative by following rules.

You have to break them to come up with something truly innovative.

규칙을 따르면 창의력을 발휘할 수 없다.

정말 혁신적인 것을 생각해 내려면 규칙들을 깨뜨려야 한다.


17. As scientists, we should always be open to the possibility that we are wrong.

That's when real progress happens.

과학자로서 우리는 자신이 틀릴 가능성에 대해 항상 열려 있어야 한다.

그때 진정한 발전이 일어난다.


18. Science never really solves a problem.

It's only a process to chip away at the edges, to find out a bit more about the world.

과학은 결코 문제를 해결하지 못한다.

세상을 좀 더 알아내기 위해 가장자리를 깎아내는 과정일 뿐이다.


19. There's no such thing as a failed experiment.

Every experiment has a result; it may not be the result you expected or wanted, but it's still a result.

실패한 실험이란 없다.

모든 실험에는 결과가 있다.

기대했거나 원했던 결과가 아닐 수도 있지만, 여전히 어떤 결과이다.


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🔐 Venki Ramakrishnan: The most promising ways to stop ageing

https://www.youtube.com/watch?v=k4aS06HCZy8


🪬 People of Science with Brian Cox - Venki Ramakrishnan on Max Perutz

https://www.youtube.com/watch?v=IMnbB1jttCI


※ Quotes & sayings from Nobel Prize in Chemistry winners(노벨 화학상 수상자들의 명언)


-. Aaron Ciechanover(아론 치에하노베르)

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-. Ada Yonath(아다 요나스)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/ribosome-ada-yonath-sayings-quotes.html


-. Dan Shechtman(단 셰흐트만)

https://cw2588.blogspot.com/2023/03/dan-shechtman-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Dorothy Hodgkin(도로시 호지킨)

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-. Linus Pauling(라이너스 폴링)

https://cw2588.blogspot.com/2023/01/linus-pauling-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Marie Curie(마리 퀴리)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/marie-curie-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Peter Agre(피터 아그레)

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Friday, July 5, 2024

American critic, Howard Rheingold(하워드 라인골드) sayings quotes 영어 명언 어록 books Net Smart, The Virtual Community, Virtual Reality, Smart Mobs, The New Power of Collaboration, The Well, They Have a Word for It, Tools for Thought wiki wikipedia social media

 




※ Howard Rheingold (1947년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Howard_Rheingold , https://rheingold.com , https://www.youtube.com/@HowardRheingold ) ; 미국의 비평가, 작가, 교사이며, 인터넷, 이동 전화, 가상 커뮤니티 등 현대 커뮤니케이션 미디어의 문화적, 사회적, 정치적 의미에 대한 전문 분야로 잘 알려져 있다( an American critic, writer, and teacher, known for his specialties on the cultural, social and political implications of modern communication media such as the Internetmobile telephony and virtual communities ).



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1. I guess music in general is the transportation business.

나는 일반적으로 음악이 운송 사업이라고 생각한다.


2. Openness and participation are antidotes to surveillance and control.

개방성과 참여는 감시와 통제에 대한 해독제이다.


3. The manufacturing and packaging of homogeneous experience is what politics in America is about.

동질적인 경험을 제조하고 포장하는 것이 미국 정치의 본질이다.


4. We are moving rapidly into a world in which the spying machinery is built into every object we encounter.

우리는 우리가 만나는 모든 물체에 스파이 기계가 내장되어 있는 세상으로 빠르게 이동하고 있다.


5. The great power of the Internet is it allows people who don't know each other... to connect with people with shared interests.

인터넷의 위대한 힘은 서로 모르는 상태에서 공통 관심사를 가진 사람들과 연결될 수 있게 해준다는 것이다.


6. You can't assume any place you go is private because the means of surveillance are becoming so affordable and so invisible.

감시 수단이 점점 저렴해지고 눈에 띄지 않게 되었기 때문에 우리가 가는 곳이 사적(私的)이라고 가정할 수 없다.


7. Humans are humans because we are able to communicate with each other and to organize to do things together that we can't do individually.

인간이 인간인 이유는 서로 소통할 수 있고, 개별적으로는 할 수 없는 일을 함께 조직하여 할 수 있기 때문이다.


8. In the broad sense design means thinking about what the function or purpose of things or processes are, and translating that into action.

넓은 의미에서 디자인은 사물이나 프로세스의 기능이나 목적이 무엇인지 생각하고 이를 행동으로 옮기는 것을 의미한다.


9. Knowing of how to make use of online tools without being overloaded with too much information is, like it or not, an essential ingredient to personal success in the twenty-first century.

너무 많은 정보에 휩싸이지 않고, 온라인 도구를 활용하는 방법을 아는 것은 좋든 싫든 21세기 개인 성공의 필수 요소이다.


10. Technology no longer consists just of hardware or software or even services, but of communities.

Increasingly, community is a part of technology, a driver of technology, and an emergent effect of technology.

기술은 더 이상 하드웨어나 소프트웨어, 서비스로만 구성되지 않고 커뮤니티로 구성된다.

점점 더 커뮤니티는 기술의 일부이고, 기술의 원동력이며, 기술의 출현 효과이다.


11. Communication media enabled collective action on new scales, at new rates, among new groups of people, multiplied the power available to civilizations and enabled new forms of social interaction.

The alphabet enabled empire and monotheism, the printing press enabled science and revolution, the telephone enabled bureaucracy and globalization, the internet enabled virtual communities and electronic markets, the mobile telephone enabled smart mobs and tribes of info-nomads.

커뮤니케이션 미디어는 새로운 집단의 사람들 사이에서 새로운 규모와 속도로 집단적 행동을 가능하게 했고, 문명이 이용할 수 있는 힘을 배가시켰으며, 새로운 형태의 사회적 상호작용을 가능하게 했다.

알파벳은 제국과 유일신교를 가능하게 했고, 인쇄기는 과학과 혁명을 가능하게 했으며, 전화는 관료제와 세계화를 가능하게 했고, 인터넷은 가상 공동체와 전자 시장을 가능하게 했으며, 휴대전화는 현명한 군중과 정보 유목민 부족을 가능하게 했다.


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♏️ Howard Rheingold: Way-new collaboration

https://www.youtube.com/watch?v=d5s3Z0iesRM


🕹️ Net Smart: How to Thrive Online Howard Rheingold Talks at Google

https://www.youtube.com/watch?v=vajSK1jV56A


※ Quotes & sayings from Men Authors 5(남성 작가들의 명언)


-. H. Jackson Brown Jr.(H. 잭슨 브라운 주니어)

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-. H.G. Wells(H.G. 웰스)

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-. Hans Christian Andersen(한스 크리스티안 안데르센)

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-. Harold Robbins(해럴드 로빈스)

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-. Harold Rosenberg(해럴드 로젠버그)

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-. Henry James(헨리 제임스)

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-. Henry Mintzberg(헨리 민츠버그)

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-. Honore de Balzac(오노레 드 발자크)

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-. Ian Fleming(이언 플레밍)

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-. Ian Frazier(이안 프래지어)

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Thursday, July 4, 2024

Video game designer, Warren Spector(워렌 스펙터) sayings quotes 영어 명언 어록 Bear Stearns bridge player Balbec wiki wikipedia website IMDb net worth new game video games Abigail Klem wife Caroline Spector, Epic Mickey, Martha's Vineyard finance

 




※ Warren Evan Spector (1955년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Warren_Spector , http://www.junctionpoint.com , https://www.imdb.com/name/nm0998582 ) ; 미국의 롤플레잉 및 비디오 게임 디자이너, 감독, 작가, 프로듀서 및 프로덕션 디자이너( an American role-playing and video game designer, director, writer, producer and production designer )이다.


그는 플레이어에게 진행 방법에 대한 다양한 선택권을 제공하는 몰입형 시뮬레이션 게임을 만드는 것으로 유명하다( He is known for creating immersive sim games, which give players a wide variety of choices in how to progress ).



◈ Copyright of the original

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1. Good stories are constructed, not found.

좋은 스토리는 발견되는 것이 아니라, 구성되는 것이다.


2. When you're dealing with a new platform, the real trick is just getting the game running.

새로운 플랫폼을 다룰 때 가장 중요한 것은 게임을 실행하는 것이다.


3. We set up a situation and let you interact with it and see the consequences of your choice.

That's what gaming does.

우리는 상황을 설정하고 귀하가 상황과 상호 작용하며 선택의 결과를 볼 수 있도록 한다.

게임이 하는 일이 바로 그것이다.


4. I do not believe in the concept of good and evil in my personal life, in the real world.

I just don't believe it.

I never try to judge.

나는 개인적인 인생 및 현실 세계에서 선과 악의 개념을 믿지 않는다.

나는 선악을 믿지 않는다.

나는 결코 판단하려고 하지 않는다.


5. If anything, game development is even more of a team effort than making a movie, so for individuals to get credit for making a game is absolutely insane.

오히려 게임 개발은 영화를 만드는 것보다 훨씬 더 팀 노력에 가깝기 때문에, 개인이 게임을 만든 공로를 인정받는 것은 정말 말도 안되는 일이다.


6. Games are not about being told things.

If you want to tell people things, write a book or make a movie.

Games are dialogues - and dialogue requires both parties to take the floor once in a while.

게임은 말을 듣는 것이 아니다.

사람들에게 말하고 싶다면, 책을 쓰거나 영화를 만들어라.

게임은 대화이다. 대화를 하려면 양 당사자가 가끔씩 발언권을 가져야 한다.


7. It's about players making choices as they play, and then dealing with the consequences of those choices.

It's about you telling your story, not me telling mine.

It's about you.

플레이어가 플레이하면서 선택을 하고, 그 선택의 결과를 처리하는 것이다.

내가 내 이야기를 하는 것이 아니라, 플레이어가 플레이어의 이야기를 하는 것이다.

그것은 자기 자신에 관한 것이다.


8. Gamers both demand and deserve novelty.

They need something new.

As a game developer, one of my rules is there will be at least one thing in every game that I worked on that no one on the planet has seen before.

게이머는 참신함을 요구하고 그럴 자격이 있다.

게이머에게는 새로운 것이 필요하다.

게임 개발자로서 내 규칙 중 하나는, 내가 작업한 모든 게임에는 이전에 지구상 어느 누구도 본 적이 없는 것이 적어도 한 가지 이상은 있다는 것이다.


9. I want my little corner of the world where I get to make games where you're not trying to win or lose; you're not trying to get a higher score - you are having unbelievable amounts of fun as you learn about yourself and the world.

That's what games can do!

나는 이기거나 지려고 하지 않는 게임을 만들 수 있는 작은 세상을 원한다.

우리는 더 높은 점수를 얻으려고 노력하는 것이 아니다.

우리는 자신과 세상에 대해 배우면서 믿을 수 없을 만큼 즐거운 시간을 보내고 있다.

이것이 바로 게임이 할 수 있는 일이다!


10. Ultimately, all I wanted was for players to feel like they were in the real world.

I wanted them to be able to apply real world common sense to the problems confronting them, and I thought recreating real world locations would encourage that kind of thinking.

궁극적으로 내가 원했던 것은 플레이어가 현실 세계에 있는 것처럼 느끼는 것이었다.

나는 플레이어가 직면한 문제에 현실 세계의 상식을 적용할 수 있기를 바랐고, 실제 세계의 장소를 재현하는 것이 그러한 사고력(思考力)을 장려할 것이라고 생각했다.


☞ Chung Woon-gap profile

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⚔️ How Deus Ex Blended Genres To Change Shooters Forever War Stories

https://www.youtube.com/watch?v=Bb98qIZfwgc


🖲️ Game Design Legend Warren Spector - IGN Unfiltered 21

https://www.youtube.com/watch?v=QiYsCdiGdt0


※ Quotes & sayings from Art Directors, Illustrators, Designers of Game & Interior(아트 디렉터, 게임 및 인테리어 디자이너들의 명언)


* 게임 디자이너(Game Designer)

-. Jane McGonigal(제인 맥고니걸)

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* 인테리어 디자이너(Interior Designer)

-. Jeremiah Brent(제레미아 브렌트)

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-. Nate Berkus(네이트 버커스)

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-. Kevin McCloud(케빈 매클라우드)

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* 아트 디렉터, 잡지 디자이너(Art Director, Magazine Designer)

-. George Lois(조지 로이스)

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* 일러스트레이터(Illustrator)

-. Maira Kalman(마이라 칼먼)

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* 산업 디자이너(Industrial Designer)

-. Yves Behar(이브 베하르)

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