※ Warren Evan Spector (1955년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Warren_Spector , http://www.junctionpoint.com , https://www.imdb.com/name/nm0998582 ) ; 미국의 롤플레잉 및 비디오 게임 디자이너, 감독, 작가, 프로듀서 및 프로덕션 디자이너( an American role-playing and video game designer, director, writer, producer and production designer )이다.
그는 플레이어에게 진행 방법에 대한 다양한 선택권을 제공하는 몰입형 시뮬레이션 게임을 만드는 것으로 유명하다( He is known for creating immersive sim games, which give players a wide variety of choices in how to progress ).
◈ Copyright of the original
1. Good stories are constructed, not found.
좋은 스토리는 발견되는 것이 아니라, 구성되는 것이다.
2. When you're dealing with a new platform, the real trick is just getting the game running.
새로운 플랫폼을 다룰 때 가장 중요한 것은 게임을 실행하는 것이다.
3. We set up a situation and let you interact with it and see the consequences of your choice.
That's what gaming does.
우리는 상황을 설정하고 귀하가 상황과 상호 작용하며 선택의 결과를 볼 수 있도록 한다.
게임이 하는 일이 바로 그것이다.
4. I do not believe in the concept of good and evil in my personal life, in the real world.
I just don't believe it.
I never try to judge.
나는 개인적인 인생 및 현실 세계에서 선과 악의 개념을 믿지 않는다.
나는 선악을 믿지 않는다.
나는 결코 판단하려고 하지 않는다.
5. If anything, game development is even more of a team effort than making a movie, so for individuals to get credit for making a game is absolutely insane.
오히려 게임 개발은 영화를 만드는 것보다 훨씬 더 팀 노력에 가깝기 때문에, 개인이 게임을 만든 공로를 인정받는 것은 정말 말도 안되는 일이다.
6. Games are not about being told things.
If you want to tell people things, write a book or make a movie.
Games are dialogues - and dialogue requires both parties to take the floor once in a while.
게임은 말을 듣는 것이 아니다.
사람들에게 말하고 싶다면, 책을 쓰거나 영화를 만들어라.
게임은 대화이다. 대화를 하려면 양 당사자가 가끔씩 발언권을 가져야 한다.
7. It's about players making choices as they play, and then dealing with the consequences of those choices.
It's about you telling your story, not me telling mine.
It's about you.
플레이어가 플레이하면서 선택을 하고, 그 선택의 결과를 처리하는 것이다.
내가 내 이야기를 하는 것이 아니라, 플레이어가 플레이어의 이야기를 하는 것이다.
그것은 자기 자신에 관한 것이다.
8. Gamers both demand and deserve novelty.
They need something new.
As a game developer, one of my rules is there will be at least one thing in every game that I worked on that no one on the planet has seen before.
게이머는 참신함을 요구하고 그럴 자격이 있다.
게이머에게는 새로운 것이 필요하다.
게임 개발자로서 내 규칙 중 하나는, 내가 작업한 모든 게임에는 이전에 지구상 어느 누구도 본 적이 없는 것이 적어도 한 가지 이상은 있다는 것이다.
9. I want my little corner of the world where I get to make games where you're not trying to win or lose; you're not trying to get a higher score - you are having unbelievable amounts of fun as you learn about yourself and the world.
That's what games can do!
나는 이기거나 지려고 하지 않는 게임을 만들 수 있는 작은 세상을 원한다.
우리는 더 높은 점수를 얻으려고 노력하는 것이 아니다.
우리는 자신과 세상에 대해 배우면서 믿을 수 없을 만큼 즐거운 시간을 보내고 있다.
이것이 바로 게임이 할 수 있는 일이다!
10. Ultimately, all I wanted was for players to feel like they were in the real world.
I wanted them to be able to apply real world common sense to the problems confronting them, and I thought recreating real world locations would encourage that kind of thinking.
궁극적으로 내가 원했던 것은 플레이어가 현실 세계에 있는 것처럼 느끼는 것이었다.
나는 플레이어가 직면한 문제에 현실 세계의 상식을 적용할 수 있기를 바랐고, 실제 세계의 장소를 재현하는 것이 그러한 사고력(思考力)을 장려할 것이라고 생각했다.
☞ Chung Woon-gap profile
https://jc2588.tistory.com/pages/hello
⚔️ How Deus Ex Blended Genres To Change Shooters Forever War Stories
https://www.youtube.com/watch?v=Bb98qIZfwgc
🖲️ Game Design Legend Warren Spector - IGN Unfiltered 21
https://www.youtube.com/watch?v=QiYsCdiGdt0
※ Quotes & sayings from Art Directors, Illustrators, Designers of Game & Interior(아트 디렉터, 게임 및 인테리어 디자이너들의 명언)
* 게임 디자이너(Game Designer)
-. Jane McGonigal(제인 맥고니걸)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/jane-mcgonigal-sayings-quotes-website.html
* 인테리어 디자이너(Interior Designer)
-. Jeremiah Brent(제레미아 브렌트)
http://cw2588.blogspot.com/2023/01/jeremiah-brent-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Nate Berkus(네이트 버커스)
http://cw2588.blogspot.com/2023/01/nate-berkus-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Kevin McCloud(케빈 매클라우드)
https://cw2588.blogspot.com/2024/06/kevin-mccloud-sayings-quotes-new-series.html
* 아트 디렉터, 잡지 디자이너(Art Director, Magazine Designer)
-. George Lois(조지 로이스)
https://cw2588.blogspot.com/2024/01/george-lois-sayings-quotes-famous-works.html
* 일러스트레이터(Illustrator)
-. Maira Kalman(마이라 칼먼)
https://cw2588.blogspot.com/2023/02/maira-kalman-sayings-quotes-wikipedia.html
* 산업 디자이너(Industrial Designer)
-. Yves Behar(이브 베하르)
https://cw2588.blogspot.com/2023/05/yves-beharbehar-products-designs-prefab.html
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