※ John J. Medina(1956년생, https://en.wikipedia.org/wiki/John_Medina , https://johnmedina.com , http://www.brainrules.net ) ; 인간의 뇌 발달에 관여하는 유전자와 정신 장애의 유전학을 분리하고 특성화하는 분야를 연구하는 미국의 발달 분자 생물학자이다.
[Brain Rules: 12 Principles for Surviving and Thriving at Work, Home, and School], [The Outer Limits of Life], [The Clock of Ages] 등의 저서가 있다.
◈ Copyright of the original
1. We must do a better job of encouraging lifelong curiosity.
우리는 평생 호기심을 자극하는 더 나은 일을 해야 한다.
2. Kids come into the world before their brains are fully developed.
아이들은 두뇌가 완전히 발달되기 전에 이 세상에 태어난다.
3. One of the reasons empathy works so well is because it does not require a solution.
공감(共感)이 효과가 있는 이유 중 하나는 해결책이 필요하지 않기 때문이다.
4. What you do and learn in life physically changes what your brain looks like - it literally rewires it.
살아가면서 무엇을 하고 무엇을 배우느냐에 따라 우리의 두뇌가 물리적으로 달라진다.
5. Emotionally charged events are better remembered - for longer, and with more accuracy - than neutral events.
감정적으로 각인된 사건들은 일반적인 사건들보다 더 오래, 더 정확하게 기억된다.
6. One of the greatest predictors of performance in school turns out to be the emotional stability of the home.
학교에서의 성과에 대한 가장 큰 예측 요인 중 하나는 가정의 정서적 안정으로 밝혀졌다.
7. The more parents talk to their children, even in the earliest moments of life, the better their kids’ linguistic abilities become.
부모가 자녀와 더 많이 이야기할수록 조기에 자녀의 언어 능력이 향상된다.
8. Studies show that a person who is interrupted takes 50 percent longer to accomplish a task. Not only that, he or she makes up to 50 percent more errors.
연구에 따르면 방해를 받는 사람은 일을 완수하는데 50% 더 오래 걸린다.
그 뿐만 아니라, 그 사람의 오류 발생률은 최대 50%까지 높아진다.
9. People view their own behaviors as originating from amendable, situational constraints, but they view other people's behavior as originating from inherent, immutable personality traits.
사람들은 자신의 행동은 상황적 제약에서 비롯된 것으로 간주하지만, 다른 사람들의 행동은 내재적인 불변의 성격에서 비롯된 것으로 간주한다.
10. You may think that grown-ups create children.
The reality is that children create grown-ups.
They become their own person, and so do you.
Children give so much more than they take.
어른이 아이를 만들었다고 생각할 수도 있다.
현실은 아이들이 어른을 만든다는 것이다.
아이는 온전한 자신이 될 뿐만 아니라 어른도 온전한 어른이 되겠금 해준다.
아이는 어른이 주는 것보다 훨씬 많은 것을 제공해준다.
☞ Chung Woon-gap profile
https://jc2588.tistory.com/pages/hello
🎇 Brain Rules - 12 Principles for Surviving and Thriving By John Medina: Animated Summary
https://www.youtube.com/watch?v=KRwTaEqJyks&t=126s
🌟 Exercise - Brain Rule
https://www.youtube.com/watch?v=ck-tQt0S0Os
※ Quotes & sayings from Biologists(생물학자들의 명언)
-. Antonie van Leeuwenhoek(안톤 판 레벤후크)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/antonie-van-leeuwenhoek-sayings-quotes.html
-. Charles Darwin(찰스 다윈)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/charles-darwin-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Edith Widder(에디스 위더)
https://cw2588.blogspot.com/2022/12/phd-edith-widder-sayings-quotes.html
-. Edward Wilson(E.O. 윌슨)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/edward-wilson-eo-sayings-quotes.html
-. Henry Drummond(헨리 드러몬드)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/dr-henry-drummond-sayings-quotes.html
-. Lewis Wolpert(루이스 월퍼트)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/lewis-wolpert-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Louis Pasteur(루이 파스퇴르)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/louis-pasteur-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Pardis Sabeti(파르디스 사베티)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/pardis-sabeti-pardis-c-sabeti-sayings.html
-. Rachel Carson(레이첼 카슨)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/rachel-carson-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Richard Dawkins(리처드 도킨스)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/richard-dawkins-sayings-quotes.html
-. Stephen Jay Gould(스티븐 제이 굴드)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/stephen-jay-gould-sayings-quotes.html
-. Sylvia Earle(실비아 얼)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/sylvia-earle-sayings-quotes-wikipedi.html
-. Thomas Henry Huxley(토머스 헨리 헉슬리)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/thomas-henry-huxley-sayings-quotes.html
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.