Search This Blog

Monday, May 13, 2024

Unix, Ken Thompson(켄 톰프슨) sayings quotes Unix history Lodge wiki wikipedia net worth Turing Award Lecture and Dennis Ritchie turing award lecture lodge armidale books and Dennis Ritchie Canada C2x 언어 C언어란 켄 톰슨 리누스 토발즈 짧은 긴 문장 세계 유명인 멋진 영어 명언 글 모음집 간지나는 짧고 좋은 인생 名言 모음 사이트

 



◈ Copyright of the original

https://cw2588.blogspot.com


※ Kenneth Lane Thompson (1943년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Thompson ) ; 미국의 컴퓨터 과학 분야의 선구자( an American pioneer of computer science )이다.


그는 경력의 대부분을 Bell Labs에서 근무하면서 원래 Unix 운영 체제를 설계하고 구현했다( Thompson worked at Bell Labs for most of his career where he designed and implemented the original Unix operating system ).


그는 오랜 동료인 Dennis Ritchie( https://cw2588.blogspot.com/2024/05/dennis-ritchiedmr-sayings-quotes-c-book.html )와 함께 1983년에 Turing Award 를 수상했다.


☞ Chung Woon-gap profile

https://jc2588.tistory.com/pages/hello


What did people truly want to say to the world?
I want to convey the true heart of the person published here.
With this mindset, I hope to properly express Kenneth Lane Thompson's heart.


1. If you optimize everything, you will always be unhappy.

모든 것을 최적화하면 항상 불행할 것이다.


2. Software gets slower faster than hardware gets faster.

하드웨어가 빨라지는 것보다 소프트웨어가 느려지는 속도가 더 빠르다.


3. Computers are good at following instructions, but not at reading your mind.

컴퓨터는 지시를 따르는 데 능숙하지만, 마음을 읽는 데는 능숙하지 못하다.


4. I just can't believe that those programs would run correctly on other machines.

나는 그 프로그램이 다른 컴퓨터에서 올바르게 실행될 것이라고 믿을 수가 없다.


5. Software engineering is that piece of computer science which is too difficult for the computer scientist.

소프트웨어 공학은 컴퓨터 과학자에게 너무나도 어려운 컴퓨터 과학 분야이다.


6. Without requirements or design, programming is the art of adding bugs to an empty text file.

요구 사항이나 디자인이 없으면, 프로그래밍은 빈 텍스트 파일에 버그를 추가하는 기술이다.


7. Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.

더 이상 더할 것이 없을 때가 아니라, 더 이상 뺄 것이 없을 때 완벽함이 달성된다.


8. The nice thing about Unix is, if you want to move a piece of data, you just copy the address.

Unix의 좋은 점은, 데이터 조각을 이동하려면 주소만 복사하면 된다는 것이다.


9. Unix is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity.

Unix는 기본적으로 단순한 운영 체제이지만, 그 단순성을 이해하려면 천재가 되어야 한다.


10. I think the major good idea in Unix was its clean and simple interface: open, close, read, and write.

나는 Unix의 가장 좋은 아이디어는 열기, 닫기, 읽기, 쓰기 등 깨끗하고 단순한 인터페이스라고 생각한다.


11. There is one quality which one must possess to win, and that is definiteness of purpose, the knowledge of what one wants, and a burning desire to possess it.

승리하기 위해 반드시 갖추어야 할 한 가지 자질이 있는데, 그것은 목적의 명확성이다.

목적이 분명하고 자신이 원하는 것이 무엇인지에 대한 지식을 갖춘 상태에서 그 목적을 달성하려는 불타는 열망이 필요하다.


Ken Thompson and Dennis Ritchie Explain UNIX (Bell Labs)

https://www.youtube.com/watch?v=JoVQTPbD6UY


Oral History of Ken Thompson

https://www.youtube.com/watch?v=wqI7MrtxPnk



※ Quotes & sayings from Computer Programmers(프로그래머들의 명언)


-. Ada Lovelace(에이다 러브레이스)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/ada-lovelace-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Alan Kay(앨런 케이)

https://cw2588.blogspot.com/2025/08/father-of-personal-computers-dr-alan.html


-. Brendan Iribe(브렌던 이리브)

https://cw2588.blogspot.com/2023/12/brendan-iribe-sayings-quotes-linkedin.html


-. Claude Shannon(클로드 섀넌)

https://cw2588.blogspot.com/2024/11/father-of-information-theory-claude.html


-. David Deutsch(데이비드 도이치)

https://cw2588.blogspot.com/2025/06/the-father-of-quantum-computing-david.html


-. Dennis Ritchie(DMR, 데니스 리치)

https://cw2588.blogspot.com/2024/05/dennis-ritchiedmr-sayings-quotes-c-book.html


-. Gabe Newell(Gaben, 게이브 뉴얼)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/valve-gabe-newell-gaben-newell-sayings.html


-. Grace Hopper(그레이스 호퍼)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/grace-hopper-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Jaan Tallinn(얀 탈린)

https://cw2588.blogspot.com/2024/02/jaan-tallinn-sayings-quotes-ftx.html


-. Jan Koum(얀 쿰)

https://cw2588.blogspot.com/2024/05/jan-koum-sayings-quotes-business-wiki.html


-. Jeff Dean(제프 딘)

https://cw2588.blogspot.com/2024/07/jeff-dean-sayings-quotes-google-github.html


-. Kevin Mitnick(케빈 미트닉)

https://cw2588.blogspot.com/2023/07/kevin-mitnick-english-famous-quotes.html


-. Kevin Systrom(케빈 시스트롬)

http://cw2588.blogspot.com/2023/02/kevin-systrom-english-collection-of.html


-. Larry Wall(래리 월)

https://cw2588.blogspot.com/2023/02/larry-wall-english-sayings-famous.html


-. Linus Torvalds(리누스 토발즈)

https://cw2588.blogspot.com/2023/01/linus-torvalds-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Marc Andreessen(마크 앤드리슨)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/marc-andreessen-sayings-quotes.html


-. Markus Persson Notch(마르쿠스 페르손 노치)

https://cw2588.blogspot.com/2024/05/markus-persson-notch-sayings-quotes.html


-. Tim Sweeney(팀 스위니)

https://cw2588.blogspot.com/2023/08/tim-sweeney-sayings-quotes-wikipedia.html






Sunday, May 12, 2024

Minecraft, Markus Persson(마르쿠스 페르손) sayings quotes video games songs biography facts wiki wikipedia IMDb net worth house age height 175 brother Kristoffer Zetterstrand 짧은 긴 문장 세계 유명인 멋진 영어 명언 글 모음집 간지나는 짧고 좋은 인생 名言 모음 사이트

 




◈ Copyright of the original

https://cw2588.blogspot.com


※ Markus Alexej Persson (1979년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Markus_Persson , https://www.imdb.com/name/nm4573217 ) ; 스웨덴의 비디오 게임 프로그래머, 디자이너( Swedish video game programmer and designer )이다.


그는 역사상 가장 많이 팔린 비디오 게임이 된 샌드박스 비디오 게임 Minecraft를 만든 것으로 가장 잘 알려져 있으며, 2009년 비디오 게임 개발 회사인 Mojang Studios를 설립했다( He is best known for creating the sandbox video game Minecraft, which has since become the best-selling video game in history; and for founding the video game development company Mojang Studios in 2009 ).


☞ Chung Woon-gap profile

https://jc2588.tistory.com/pages/hello


What did people truly want to say to the world?

I want to convey the true heart of the person published here.

With this mindset, I hope to properly express Markus Alexej Persson's heart.


1. I think the only way I could make something fun and big is if I don’t expect it to be.

무언가 재미있고 큰일을 만들 수 있는 유일한 방법은 기대하지 않는 것 뿐이라고 생각한다.


2. I think the more realistic you try to make the graphics and the experience, the more you limit yourself to a single vision.

그래픽과 경험을 더 현실적으로 만들려고 노력할수록 자신을 하나의 비전으로 제한하게 된다고 생각한다.


3. Infinite power just isn’t very interesting, no matter what game you’re playing.

It’s much more fun when you have a limited tool set to use against the odds.

무한(無限)한 힘은 어떤 게임을 하든 그다지 흥미롭지 않다.

역경(逆境)에 맞서 사용할 수 있는 제한된 도구 세트가 있으면 훨씬 더 재미있다.


4. Just make games for yourself and try to have a critical eye to what you do.

If you genuinely like the game, there will be other people who like it as well.

스스로 게임을 만들고 자신이 하는 일에 대해 비판적인 시각을 갖도록 노력하라.

자신이 진심으로 게임을 좋아한다면, 그 게임을 좋아하는 다른 사람들도 있을 것이다.


5. Turns out, what I love doing is making games.

Not hyping games or trying to sell a lot of copies.

I just want to experiment and develop and think and tinker and tweak.

내가 좋아하는 일은 게임을 만드는 일이다.

나는 게임을 과대 광고하거나 많은 복사본을 판매하려고 하지 않는다.

나는 단지 실험하고 개발하며 생각하고 수정하며 조정하고 싶다.


6. I'm worried about the future of computer operating systems, as they all seem to be sliding towards a more controlled experience, taking away much of what makes PC games so much fun.

나는 컴퓨터 운영 체제의 미래가 걱정된다.

왜냐하면 모든 운영 체제가 PC 게임을 그토록 재미있게 만드는 많은 요소를 앗아가면서 더욱 통제된 경험을 향해 나아가고 있는 것처럼 보이기 때문이다.


7. Specifically, my favorite tool in Java is hot code swapping in debug mode, meaning I can edit the code while the game is running and immediately see the results in the running game.

This is super great for rapid tweaking.

특히 내가 가장 좋아하는 Java 도구는 디버그 모드에서의 핫 코드 스와핑이다.

즉, 게임이 실행되는 동안 코드를 편집하고 실행 중인 게임에서 결과를 즉시 확인할 수 있다.

이 방법이 빠른 조정에 아주 좋다.


8. 'Minecraft' is to a large degree about having unique experiences that nobody else has had.

The levels are randomly generated, and you can build anything you want to build yourself.

'마인크래프트'는 어느 누구도 경험하지 못한 독특한 경험을 한다는 점에서 큰 의미를 지닌다.

레벨은 무작위로 생성되며, 만들고 싶은 것은 무엇이든 직접 만들 수 있다.


9. 'Minecraft' certainly became a huge hit, and people are telling me it's changed games.

I never meant for it to do either.

It's certainly flattering, and to gradually get thrust into some kind of public spotlight is interesting.

'마인크래프트'는 확실히 큰 히트를 쳤고, 사람들은 이 게임이 게임의 판도를 바꿨다고 말한다.

나도 그 정도로는 생각하지 않는다.

이러한 상황은 확실히 기분 좋은 일이고, 점차 대중의 주목을 받는 일이 흥미롭다.


10. If I had intended for 'Minecraft' to end up on consoles, I wouldn't have developed the game in Java.

The decision to port the game to consoles came from a combination of player requests, a desire to play around with the brand on different platforms, and some interesting business deals.

내가 'Minecraft'를 콘솔로 만들려고 했다면, Java로 게임을 개발하지 않았을 것이다.

게임을 콘솔로 포팅하기로 한 결정은 플레이어의 요청, 다양한 플랫폼에서 브랜드를 활용하려는 욕구, 흥미로운 비즈니스 거래의 조합에서 나왔다.


🧬 The Tragic Tale of Notch (Markus Persson, Minecraft)

https://www.youtube.com/watch?v=OGEgT_qgikY


🔏 Coding with Notch (from Minecraft: The Story of Mojang)

https://www.youtube.com/watch?v=BES9EKK4Aw4



※ Quotes & sayings from Computer Programmers(프로그래머들의 명언)


-. Ada Lovelace(에이다 러브레이스)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/ada-lovelace-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Alan Kay(앨런 케이)

https://cw2588.blogspot.com/2025/08/father-of-personal-computers-dr-alan.html


-. Brendan Iribe(브렌던 이리브)

https://cw2588.blogspot.com/2023/12/brendan-iribe-sayings-quotes-linkedin.html


-. Claude Shannon(클로드 섀넌)

https://cw2588.blogspot.com/2024/11/father-of-information-theory-claude.html


-. David Deutsch(데이비드 도이치)

https://cw2588.blogspot.com/2025/06/the-father-of-quantum-computing-david.html


-. Dennis Ritchie(DMR, 데니스 리치)

https://cw2588.blogspot.com/2024/05/dennis-ritchiedmr-sayings-quotes-c-book.html


-. Gabe Newell(Gaben, 게이브 뉴얼)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/valve-gabe-newell-gaben-newell-sayings.html


-. Grace Hopper(그레이스 호퍼)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/grace-hopper-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Jaan Tallinn(얀 탈린)

https://cw2588.blogspot.com/2024/02/jaan-tallinn-sayings-quotes-ftx.html


-. Jan Koum(얀 쿰)

https://cw2588.blogspot.com/2024/05/jan-koum-sayings-quotes-business-wiki.html


-. Jeff Dean(제프 딘)

https://cw2588.blogspot.com/2024/07/jeff-dean-sayings-quotes-google-github.html


-. Ken Thompson(켄 톰프슨)

https://cw2588.blogspot.com/2024/05/ken-thompson-sayings-quotes-unix.html


-. Kevin Mitnick(케빈 미트닉)

https://cw2588.blogspot.com/2023/07/kevin-mitnick-english-famous-quotes.html


-. Kevin Systrom(케빈 시스트롬)

http://cw2588.blogspot.com/2023/02/kevin-systrom-english-collection-of.html


-. Larry Wall(래리 월)

https://cw2588.blogspot.com/2023/02/larry-wall-english-sayings-famous.html


-. Linus Torvalds(리누스 토발즈)

https://cw2588.blogspot.com/2023/01/linus-torvalds-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Marc Andreessen(마크 앤드리슨)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/marc-andreessen-sayings-quotes.html


-. Tim Sweeney(팀 스위니)

https://cw2588.blogspot.com/2023/08/tim-sweeney-sayings-quotes-wikipedia.html