※ Markus Alexej Persson ( Notch, 1979년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Markus_Persson , https://www.imdb.com/name/nm4573217 ) ; 스웨덴의 비디오 게임 프로그래머, 디자이너( a Swedish video game programmer and designer )이다.
그는 역사상 가장 많이 팔린 비디오 게임이 된 샌드박스 비디오 게임 Minecraft를 만든 것으로 가장 잘 알려져 있으며, 2009년 비디오 게임 개발 회사인 Mojang Studios를 설립했다( He is best known for creating the sandbox video game Minecraft, which has since become the best-selling video game in history; and for founding the video game development company Mojang Studios in 2009 ).
◈ Copyright of the original
1. I think the only way I could make something fun and big is if I don’t expect it to be.
무언가 재미있고 큰일을 만들 수 있는 유일한 방법은 기대하지 않는 것 뿐이라고 생각한다.
2. I think the more realistic you try to make the graphics and the experience, the more you limit yourself to a single vision.
그래픽과 경험을 더 현실적으로 만들려고 노력할수록 자신을 하나의 비전으로 제한하게 된다고 생각한다.
3. Infinite power just isn’t very interesting, no matter what game you’re playing.
It’s much more fun when you have a limited tool set to use against the odds.
무한(無限)한 힘은 어떤 게임을 하든 그다지 흥미롭지 않다.
역경(逆境)에 맞서 사용할 수 있는 제한된 도구 세트가 있으면 훨씬 더 재미있다.
4. Just make games for yourself and try to have a critical eye to what you do.
If you genuinely like the game, there will be other people who like it as well.
스스로 게임을 만들고 자신이 하는 일에 대해 비판적인 시각을 갖도록 노력하라.
자신이 진심으로 게임을 좋아한다면, 그 게임을 좋아하는 다른 사람들도 있을 것이다.
5. Turns out, what I love doing is making games.
Not hyping games or trying to sell a lot of copies.
I just want to experiment and develop and think and tinker and tweak.
내가 좋아하는 일은 게임을 만드는 일이다.
나는 게임을 과대 광고하거나 많은 복사본을 판매하려고 하지 않는다.
나는 단지 실험하고 개발하며 생각하고 수정하며 조정하고 싶다.
6. I'm worried about the future of computer operating systems, as they all seem to be sliding towards a more controlled experience, taking away much of what makes PC games so much fun.
나는 컴퓨터 운영 체제의 미래가 걱정된다.
왜냐하면 모든 운영 체제가 PC 게임을 그토록 재미있게 만드는 많은 요소를 앗아가면서 더욱 통제된 경험을 향해 나아가고 있는 것처럼 보이기 때문이다.
7. Specifically, my favorite tool in Java is hot code swapping in debug mode, meaning I can edit the code while the game is running and immediately see the results in the running game.
This is super great for rapid tweaking.
특히 내가 가장 좋아하는 Java 도구는 디버그 모드에서의 핫 코드 스와핑이다.
즉, 게임이 실행되는 동안 코드를 편집하고 실행 중인 게임에서 결과를 즉시 확인할 수 있다.
이 방법이 빠른 조정에 아주 좋다.
8. 'Minecraft' is to a large degree about having unique experiences that nobody else has had.
The levels are randomly generated, and you can build anything you want to build yourself.
'마인크래프트'는 어느 누구도 경험하지 못한 독특한 경험을 한다는 점에서 큰 의미를 지닌다.
레벨은 무작위로 생성되며, 만들고 싶은 것은 무엇이든 직접 만들 수 있다.
9. 'Minecraft' certainly became a huge hit, and people are telling me it's changed games.
I never meant for it to do either.
It's certainly flattering, and to gradually get thrust into some kind of public spotlight is interesting.
'마인크래프트'는 확실히 큰 히트를 쳤고, 사람들은 이 게임이 게임의 판도를 바꿨다고 말한다.
나도 그 정도로는 생각하지 않는다.
이러한 상황은 확실히 기분 좋은 일이고, 점차 대중의 주목을 받는 일이 흥미롭다.
10. If I had intended for 'Minecraft' to end up on consoles, I wouldn't have developed the game in Java.
The decision to port the game to consoles came from a combination of player requests, a desire to play around with the brand on different platforms, and some interesting business deals.
내가 'Minecraft'를 콘솔로 만들려고 했다면, Java로 게임을 개발하지 않았을 것이다.
게임을 콘솔로 포팅하기로 한 결정은 플레이어의 요청, 다양한 플랫폼에서 브랜드를 활용하려는 욕구, 흥미로운 비즈니스 거래의 조합에서 나왔다.
☞ Chung Woon-gap profile
https://jc2588.tistory.com/pages/hello
🧬 The Tragic Tale of Notch (Markus Persson, Minecraft)
https://www.youtube.com/watch?v=OGEgT_qgikY
🔏 Coding with Notch (from Minecraft: The Story of Mojang)
https://www.youtube.com/watch?v=BES9EKK4Aw4
※ Quotes & sayings from Computer Programmers(프로그래머들의 명언)
-. Ada Lovelace(에이다 러브레이스)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/ada-lovelace-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Brendan Iribe(브렌던 이리브)
https://cw2588.blogspot.com/2023/12/brendan-iribe-sayings-quotes-linkedin.html
-. Claude Shannon(클로드 섀넌)
https://cw2588.blogspot.com/2024/11/father-of-information-theory-claude.html
-. Dennis Ritchie(DMR, 데니스 리치)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/dennis-ritchiedmr-sayings-quotes-c-book.html
-. Gabe Newell(Gaben, 게이브 뉴얼)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/valve-gabe-newell-gaben-newell-sayings.html
-. Grace Hopper(그레이스 호퍼)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/grace-hopper-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Jaan Tallinn(얀 탈린)
https://cw2588.blogspot.com/2024/02/jaan-tallinn-sayings-quotes-ftx.html
-. Jan Koum(얀 쿰)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/jan-koum-sayings-quotes-business-wiki.html
-. Jeff Dean(제프 딘)
https://cw2588.blogspot.com/2024/07/jeff-dean-sayings-quotes-google-github.html
-. Ken Thompson(켄 톰프슨)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/ken-thompson-sayings-quotes-unix.html
-. Kevin Mitnick(케빈 미트닉)
https://cw2588.blogspot.com/2023/07/kevin-mitnick-english-famous-quotes.html
-. Kevin Systrom(케빈 시스트롬)
http://cw2588.blogspot.com/2023/02/kevin-systrom-english-collection-of.html
-. Larry Wall(래리 월)
https://cw2588.blogspot.com/2023/02/larry-wall-english-sayings-famous.html
-. Linus Torvalds(리누스 토발즈)
https://cw2588.blogspot.com/2023/01/linus-torvalds-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Marc Andreessen(마크 앤드리슨)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/marc-andreessen-sayings-quotes.html
-. Tim Sweeney(팀 스위니)
https://cw2588.blogspot.com/2023/08/tim-sweeney-sayings-quotes-wikipedia.html
☞1. 가나다순 대한민국 본관별 성씨(姓氏) 현황
https://blog.naver.com/starlive33/223593683613
☞2. 한국(우리나라) 전체 성씨 본관별 인구 순위
https://blog.naver.com/starlive33/223593727020
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