※ Brendan Trexler Iribe (1979년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Brendan_Iribe , https://www.linkedin.com/in/brendaniribe ) ; 미국의 게임 프로그래머, 기업가이며 Oculus VR, Inc. 및 Scaleform의 최초 CEO, 공동 창립자( an American game programmer, entrepreneur and the original CEO and co-founder of Oculus VR, Inc. and Scaleform )이다.
◈ Copyright of the original
1. Mobile VR will be a lot more accessible.
It'll be easier to use; you'll be able to pass it along to your friends.
모바일 VR(virtual reality, 가상 현실)은 훨씬 더 쉽게 접근할 수 있다.
사용하기가 더 쉬울 것이다.
지인들에게도 전달할 수 있다.
2. Replacing human vision is more than just a tool: we need to understand how that affects the brain.
인간의 시력을 대체하는 것은 단순한 도구 그 이상(以上)이다.
우리는 그것이 뇌에 어떤 영향을 미치는지 이해해야 한다.
3. When I saw how real virtual reality can be, and that we can replace human vision with virtual vision, this can be the ultimate platform.
가상 현실이 얼마나 현실적일 수 있는지, 인간의 비전을 가상 비전으로 대체할 수 있다는 점을 알게 되었을 때, 이것이 최고의 플랫폼이 될 수도 있다.
4. At Oculus, we're now looking at eye specialists, people who really understand how the human eye works, and how that affects human emotion.
Oculus{Palmer Luckey( https://cw2588.blogspot.com/2022/10/palmer-luckey-sayings-quotes-wikipedia.html ) 등이 설립한 업체이며, 지금은 META의 자회사}에서는 이제 인간의 눈이 어떻게 작동하는지, 눈이 인간의 감정에 어떤 영향을 미치는지 잘 이해하고 있는 안과 전문의를 찾고 있다.
5. When people take off the headset, they immediately have a creative idea about what they can make in virtual reality, and a lot of them immediately want to get involved.
사람들이 헤드셋을 벗는 순간 가상 현실에서 무엇을 만들 수 있는지에 대한 창의적인 아이디어가 떠오르고, 많은 사람들이 즉시 참여하고 싶어 한다.
6. Windows never planned for a VR device.
When you plug a HDMI cable into the computer, Windows thinks it's a new monitor.
The desktop blinks.
It tries to rearrange windows and icons.
Windows는 VR 장치를 계획한 적이 없다.
HDMI 케이블을 컴퓨터에 연결하면 Windows는 해당 케이블을 새 모니터로 인식한다.
데스크탑이 깜박인다.
창과 아이콘을 다시 정렬하려고 한다.
7. Seeing other people is incredibly engaging, and that's one of the drivers that made us partner with Facebook - social communication.
Not social newsfeeds, but actual face-to-face, seeing multiple avatars in a play experience, that's going to be a very big part of the future in VR.
다른 사람들을 보는 것은 믿을 수 없을 정도로 매력적이며, 이것이 바로 우리가 Facebook과 파트너십을 맺게 된 원동력 중 하나인 소셜 커뮤니케이션이다.
소셜 뉴스피드가 아니라 실제 대면, 플레이 경험에서 여러 아바타를 보는 것은 VR의 미래에서 매우 큰 부분이 될 것이다.
8. When Facebook acquired Oculus, the game changed immediately.
You saw big companies jumping in.
You saw people like Google getting fully committed, and then Microsoft came along with HoloLens - there was a lot of stuff that people were doing before, but now the space really ignited.
페이스북이 오큘러스를 인수하자 판도는 즉각 바뀌었다.
대기업이 뛰어들었다.
Google과 같은 사람들이 전적으로 헌신하고, Microsoft가 HoloLens를 출시하게 되었다.
이전에는 사람들이 하던 일이 많았지만, 이제 그 공간이 실제로 점화되었다.
9. Internally, we're focused on building our own technology, leveraging all the momentum that's out there around wearable computing and mobile computing and PC computing.
But at the end of the day, all the code we've written and all the invention we've created has been focused on our own tech and our own products.
내부적으로 우리는 웨어러블 컴퓨팅, 모바일 컴퓨팅, PC 컴퓨팅에 대한 모든 추진력을 활용하여 자체 기술을 구축하는 데 중점을 두고 있다.
하지만 결국 우리가 작성한 모든 코드와 우리가 만든 모든 발명품은 우리 자신의 기술과 제품에 초점을 맞추었다.
10. With the headset and motion tracker and all kinds of different future tracking technologies that we are R&Ding, there is just a huge amount of intelligence that has to be created.
So we are looking at hiring some of the brightest minds out there to tackle some of those challenges and deliver the very best experience possible for the consumer.
헤드셋과 모션 추적기, 그리고 우리가 연구하고 있는 모든 종류의 다양한 미래 추적 기술을 사용하면 엄청난 양의 지능을 창출해야 한다.
따라서 우리는 이러한 과제 중 일부를 해결하고 소비자에게 가능한 최고의 경험을 제공하기 위해 가장 뛰어난 인재를 고용하려고 한다.
☞ Chung Woon-gap profile
https://jc2588.tistory.com/pages/hello
👤 Oculus VR CEO Brendan Iribe: VR Consumer Products
https://www.youtube.com/watch?v=ywtYroQeJ08
🖲️ Brendan Iribe on VR technology in medicine Charlie Rose
https://www.youtube.com/watch?v=qOvJMkcsXS8
※ Quotes & sayings from Computer programmers(프로그래머들의 명언)
-. Ada Lovelace(에이다 러브레이스)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/ada-lovelace-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Dennis Ritchie(DMR, 데니스 리치)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/dennis-ritchiedmr-sayings-quotes-c-book.html
-. Gabe Newell(Gaben, 게이브 뉴얼)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/valve-gabe-newell-gaben-newell-sayings.html
-. Grace Hopper(그레이스 호퍼)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/grace-hopper-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Jaan Tallinn(얀 탈린)
https://cw2588.blogspot.com/2024/02/jaan-tallinn-sayings-quotes-ftx.html
-. Jan Koum(얀 쿰)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/jan-koum-sayings-quotes-business-wiki.html
-. Jeff Dean(제프 딘)
https://cw2588.blogspot.com/2024/07/jeff-dean-sayings-quotes-google-github.html
-. Ken Thompson(켄 톰프슨)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/ken-thompson-sayings-quotes-unix.html
-. Kevin Mitnick(케빈 미트닉)
https://cw2588.blogspot.com/2023/07/kevin-mitnick-english-famous-quotes.html
-. Kevin Systrom(케빈 시스트롬)
http://cw2588.blogspot.com/2023/02/kevin-systrom-english-collection-of.html
-. Larry Wall(래리 월)
https://cw2588.blogspot.com/2023/02/larry-wall-english-sayings-famous.html
-. Linus Torvalds(리누스 토발즈)
https://cw2588.blogspot.com/2023/01/linus-torvalds-sayings-quotes-wikipedia.html
-. Marc Andreessen(마크 앤드리슨)
https://cw2588.blogspot.com/2022/10/marc-andreessen-sayings-quotes.html
-. Markus Persson Notch(마르쿠스 페르손 노치)
https://cw2588.blogspot.com/2024/05/markus-persson-notch-sayings-quotes.html
-. Tim Sweeney(팀 스위니)
https://cw2588.blogspot.com/2023/08/tim-sweeney-sayings-quotes-wikipedia.html
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.