Search This Blog

Thursday, February 15, 2024

Nolan Bushnell(놀런 부슈널, 놀란 부쉬넬) sayings quotes 영어 명언 어록 Moxy Chuck E Cheese wiki wikipedia IMDb net worth how old is when was born 1943 what did invent Computer Space and Ted Dabney wife Nancy Bushnell movie age companies Atari Chuck E. Cheese's Pizza Time Theater biography book young

 




※ Nolan Kay Bushnell (1943년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Nolan_Bushnell , https://www.imdb.com/name/nm0124309 ) ; 미국의 사업가, 전기 기술자(an American businessman and electrical engineer)이다.


그는  Atari, Inc. and the Chuck E. Cheese's Pizza Time Theatre chain을 설립했다.


그는 비디오 게임 명예의 전당과 소비자 가전 협회 명예의 전당에 입성했고, BAFTA 펠로우십과 네이션스 레스토랑 뉴스의 "올해의 혁신가" 상을 받았으며, 뉴스위크의 "미국을 변화시킨 50인" 중 한 명으로 선정되었다( He has been inducted into the Video Game Hall of Fame and the Consumer Electronics Association Hall of Fame, received the BAFTA Fellowship and the Nations Restaurant News "Innovator of the Year" award, and was named one of Newsweek's "50 Men Who Changed America" ).


그는 "배우기 쉽고 숙달하기 어려운" 게임에 대한 격언인 부쉬넬의 법칙으로 인정받았다( He is credited with Bushnell's Law, an aphorism about games that are "easy to learn and difficult to master" being rewarding ).


◈ Copyright of the original

https://cw2588.blogspot.com


1. The truly creative people tend to be outliers.

진정으로 창의적인 사람들은 예외적인 경향이 있다.


2. I just want the future to happen faster.

I can't imagine the future without robots.

나는 단지 미래가 더 빨리 일어나기를 원할 뿐이다.

로봇이 없는 미래는 상상할 수 없다.


3. I guess I'd like to be known for being an innovator, fostering creativity, thinking outside the box.

You know, keeping people playful.

나는 혁신가로서 창의성을 키우고, 고정 관념에서 벗어나 생각하는 사람으로 알려지고 싶다.

나는 사람들을 즐겁게 해주고 싶다.


4. A lot of people have ideas, but there are few who decide to do something about them now.

Not tomorrow. Not next week. But today.

The true entrepreneur is a doer, not a dreamer.

많은 사람들이 아이디어를 가지고 있지만, 지금 그에 대해 조치를 취하기로 결정한 사람은 거의 없다.

내일도 아니고, 다음 주도 아니다. 바로 오늘이다.

진정한 기업인은 꿈만 꾸는 사람이 아니라 행동하는 사람이다.


5. Creativity is every company's first driver.

It's where everything starts, where energy and forward motion originate.

Without that first charge of creativity, nothing else can take place.

창의성은 모든 회사의 첫 번째 동인(動因)이다.

모든 것이 시작되는 곳, 에너지와 전진 운동이 시작되는 곳이다.

창의성을 먼저 발휘하지 않으면, 다른 어떤 일도 일어날 수 없다.


6. People can buy a bottle of gin and drink it at home for about a buck a drink, whereas they are willing to go to a bar and pay 12 bucks for the same cocktail.

The difference is that man needs to be social.

So I believe that there is a strong demand for games that are social.

사람들은 술 한 병을 사서 집에서 한 잔에 1달러 정도에 마실 수 있는 반면에, 그들은 바에 가서 같은 술을 12달러에 기꺼이 지불한다.

차이점은 사람은 사회적이어야 한다는 것이다.

그래서 소셜 게임에 대한 수요가 크다고 생각한다.


7. Young adults love to play games and they're thirsty for social interaction, but a lot of bar and restaurant experiences are quite unsatisfactory on the social level.

What young people need is a place that has the feel of an unhosted party where they find themselves interacting with like-minded strangers.

젊은 성인들은 게임을 좋아하고 사회적 상호 작용에 목말라하지만, 많은 바 및 레스토랑 경험은 사회적 차원에서 상당히 만족스럽지 않다.

젊은이들에게 필요한 것은 그들이 같은 생각을 가진 낯선 사람들과 교류하는 것, 주최측이 없는 파티의 느낌을 가진 장소를 선호한다.


8. When it kind of went to 'Street Fighter', where you had to push 13 buttons with all 13 of your fingers and ripped the spine out of somebody, you know, violent games lost the women.

Complexity lost the casual gamer.

손가락을 모두 사용하여 13개의 버튼을 누르고, 누군가의 척추를 찢어야 하는 '스트리트 파이터'와 같은 폭력 게임으로 여성들이 게임을 멀리 했다.

게임의 복잡성으로 인해 캐주얼 게이머가 사라졌다.


9. We had some really powerful technology - Atari always was a technology-driven company, and we were very keen on keeping the technological edge on everything.

There's a whole bunch of things that we innovated.

We made the first computer that did stamps or sprites, we did screen-mapping for the very first time, and a lot of stuff like that.

우리는 아주 강력한 기술을 보유하고 있었다.

Atari는 항상 기술 중심 회사였으며, 모든 면에서 기술적 우위를 유지하는 데 매우 열중했다.

우리가 혁신한 것들이 많이 있다.

우리는 스탬프나 스프라이트를 수행하는 최초의 컴퓨터를 만들었고, 처음으로 화면 매핑을 수행하는 등 많은 작업을 수행했다.


10. Today, companies have to radically revolutionize themselves every few years just to stay relevant.

That's because technology and the Internet have transformed the business landscape forever.

The fast-paced digital age has accelerated the need for companies to become agile.

오늘날 기업은 관련성을 유지하기 위해 몇 년마다 근본적으로 혁신을 이뤄야 한다.

기술과 인터넷이 비즈니스 환경을 완전히 변화시켰기 때문이다.

빠르게 변화하는 디지털 시대로 인해 기업의 민첩성에 대한 필요성이 더욱 가속화되었다.


☞ Chung Woon-gap profile

https://jc2588.tistory.com/pages/hello


🔮 Atari Creator Nolan Bushnell - A Life in Pixels

https://www.youtube.com/watch?v=hDWb9IRcnCI


📽️ Nolan Bushnell Documentary

https://www.youtube.com/watch?v=f1e73fS67sE



※ Quotes & sayings from Reformers & Innovators(개혁가, 혁신가들의 명언)


-. Dorothea Dix(도로시아 딕스)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/dorothea-dix-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Florence Nightingale(플로렌스 나이팅게일)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/florence-nightingale-sayings-quotes.html


-. Friedrich Engels(프리드리히 엥겔스)

https://cw2588.blogspot.com/2023/02/friedrich-engels-sayings-quotes.html


-. Huey Newton(휴이 뉴턴)

https://cw2588.blogspot.com/2024/09/black-panther-party-huey-newton-quotes.html


-. Kossuth Lajos(코슈트 러요시)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/kossuth-lajos-sayings-quotes-wikipedia.html


-. M.S. Swaminathan(M. S. 스와미나탄)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/ms-swaminathanm-s-sayings-quotes.html


-. Pancho Villa(판초 비야)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/pancho-villa-sayings-refranes-quotes.html


-. Patrick Henry(패트릭 헨리)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/patrick-henry-quotes-sayings-wikipedia.html


-. Sonam Wangchuk(소남 왕축)

https://cw2588.blogspot.com/2023/11/sonam-wangchuk-quotes-sayings.html


-. Thomas Paine(토머스 페인)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/thomas-paine-sayings-quotes-wikipedia.html


-. William Penn(윌리엄 펜)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/william-penn-sayings-quotes-wikipedia.html







No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

American journalist, Walter Isaacson(월터 아이작슨) quotes sayings 영어 명언 어록 wiki wikipedia IMDb instagram net worth what is next book Elon Musk is a billionaire books in order Steve Jobs, Einstein, Benjamin Franklin

  ※  Walter Seff Isaacson  (1952년생,  https://en.wikipedia.org/wiki/Walter_Isaacson  ,  https://isaacson.tulane.edu  ) ; an American journali...