Search This Blog

Thursday, February 1, 2024

Mark Waid(마크 웨이드) sayings quotes 영어 명언 어록 comic Shazam, Avengers, Marvel best comics wiki wikipedia website instagram DC reading order Spider-Man Reddit books Daredevil, Flash, Fantastic Four, Captain America, Superman, Kingdom Come

 




※ Mark Waid (1962년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Waid , https://www.markwaid.com , https://www.instagram.com/waidmark ) ; 미국의 만화 작가( an American comic book writer )이다.


Mark Waid bibliography


◈ Copyright of the original

https://cw2588.blogspot.com


1. Never forget that at the end of the day, as a creative person, your résumé is all you've got.

창의적인 사람으로서 결국에는 이력서가 자신의 전부라는 사실을 잊지 마라.


2. To my mind, a mix of veterans and rookies is number one on the list of 'things that make a good Avengers team.‘

내 생각에는 베테랑과 신인의 혼합이 '좋은 어벤져스 팀을 만드는 요소' 목록에서 1위이다.


3. The fun of writing established characters is that there's a rich mythology to draw from - you get to play with toys you loved as a kid.

확립된 캐릭터를 쓰는 재미는 풍부한 신화에서 영감(靈感)을 얻을 수 있다는 것이다.

어렸을 때 좋아했던 장난감을 가지고 노는 것이나 유사하다.


4. I got taught a lot of great lessons by superhero comics as a kid about virtue and self-sacrifice and responsibility.

And those were an important part of imprinting my DNA with ethical and moral values.

나는 어렸을 때 슈퍼히어로 만화를 통해 미덕과 자기 희생, 책임에 관해 많은 훌륭한 교훈을 배웠다.

그러한 교훈이 내 DNA에 윤리적, 도덕적 가치를 각인시키는 데 중요한 부분이었다.


5. Everyone knows what it's like to make the wrong decision for the right reasons.

For me, wrong decisions are the heart of drama - a character who's always making the right decisions is boring.

올바른 이유로 잘못된 결정을 내리는 것이 어떤 것인지는 누구나 알고 있다.

나에게 잘못된 결정은 드라마의 핵심이다.

항상 올바른 결정을 내리는 캐릭터는 지루하다.


6. I like the brighter, shinier, happier comic-book material on a personal level, but I also think the best stories are told where you just don't know from page to page or moment to moment when the sucker-punches are coming.

나는 개인적으로 더 밝고, 더 빛나며, 더 행복한 만화책 소재(素材)를 좋아하지만, 가장 좋은 이야기는 페이지에서 페이지로, 순간적으로 언제 어리버리 펀치가 나올지 알 수 없는 곳에서 최고의 스토리들이 전해진다고 생각한다.


7. Marvel has always been to a large extent the world around us.

It has to be evocative of the world around us, the feelings people are feeling.

You take real-world concerns and you put a Marvel face on it.

불가사의(不可思議, 마블)는 항상 우리 주변의 세계였다.

마블은 우리 주변의 세계, 사람들이 느끼는 감정을 연상시켜야 한다.

현실 세계의 우려 사항을 받아들이고 그 위에 마블의 얼굴을 얹으면 된다.


8. A superhero is someone who, at some point or in some way, inspires hope or is the enemy of cynicism.

Even if you bog it down with political allegory, or even if you're doing celebrity allegory.

You still need to take the cynical out of it.

슈퍼히어로는 어느 시점에서나 어떤 방식으로든 희망을 불러일으키거나 냉소주의의 적이다.

정치적 우화로 수렁에 빠지더라도, 유명인 우화를 하고 있다고 해도 마찬가지다.

여전히 냉소적인 태도를 취해야 한다.


9. When I was a kid, what captivated me about detective fiction were the puzzles more than the detectives or their enemies.

And as I've gotten older, I see a lot of merit in setting your investigative sights higher than figuring out how someone stole Encyclopedia Brown's bicycle.

어렸을 때 탐정 소설에 대해 나를 사로잡았던 것은 탐정이나 그들의 적보다 퍼즐이었다.

나이가 들어갈수록 누군가가 어떻게 브라운 백과사전의 자전거를 훔쳤는지를 알아내는 것보다, 수사 범위를 더 광범위하게 설정하는 것이 더 낫다고 생각한다.


10. I do believe that any sort of electromagnetic energy that can be measured beyond the moment of death is, by the definition of energy, eternal.

But I cop to the fact that calling it a 'soul' and presuming it sustains our consciousness in any form is, to put it kindly, a leap.

나는 죽음의 순간 이후에도 측정할 수 있는 모든 종류의 전자기 에너지는, 에너지의 정의(定意)에 따르면 영원하다고 믿는다.

그러나 나는 그 에너지를 '영혼'이라고 부르고, 그것이 어떤 형태로든 우리의 의식을 유지한다고 가정(假定)하는 것은 친절하게 말하면 도약(跳躍)이라는 사실을 이해한다.


11. Comics are expensive.

Don’t make me resent the money I spend buying yours.

Every single moment in your script must either move the story along or demonstrate something important about the characters - preferably both - and every panel that does neither is a sloppy waste of space.

만화는 비싸다.

내가 당신의 것을 사는데 쓴 돈을 원망하게 만들지 마라.

각본의 모든 순간은 스토리를 따라가거나 캐릭터에 대한 중요한 내용을 보여주어야 하며(바람직하게는 둘 다), 두 가지 모두를 수행하지 않는 모든 패널은 엉성한 공간 낭비이다.


12. In the long run, the quality of your work is all that matters.

That is your only resumé.

Be professional.

Make sure your editor or publisher can always reach you.

Do what's asked of you if your conscience can bear it.

장기적으로 볼 때, 자신이 하는 일의 품질이 중요한 전부이다.

그것이 자신의 유일한 이력서이다.

프로답게 살아라.

편집인이나 출판인이 항상 당신에게 연락할 수 있도록 하라.

가능하면 부탁받은 대로 하라.


13. Certainly, your characters - whether they are superheroes are not - should have foibles.

They should have problems; they should have things that their powers can't solve.

That's what makes them nuanced, interesting characters.

They can have intense motivations.

They should have intense motivations to do what they do.

확실히, 당신의 캐릭터는 - 슈퍼히어로이건 아니건 - 약점을 가지고 있어야 한다.

그 캐릭터들은 이런저런 문제들을 가지고 있을 것이다.

자신의 힘으로 해결할 수 없는 일이 있어야 한다.

그것이 그들을 미묘하고 흥미로운 캐릭터로 만드는 이유이다.

그들은 강렬한 동기를 가지게 된다.

그들은 자신이 하는 일을 실행하려는 강한 동기(動機)를 가지고 있어야 한다.


☞ Chung Woon-gap profile

https://jc2588.tistory.com/pages/hello


🔑 Why I'm Finally Done With Mark Waid Comics

https://www.youtube.com/watch?v=YwBXA-vWARM


🕌 Kingdom Come is Not a Prophecy Mark Waid Interview

https://www.youtube.com/watch?v=RoG-33ooGu0


※ Quotes & sayings from Animator, Illustrator, Cartoonists(애니메이터, 일러스트레이터, 만화가들의 명언)


-. A.E. Waite(Arthur Edward Waite 아서 에드워드 웨이트)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/tarot-ae-waitearthur-edward-waite.html


-. Aaron McGruder(아론 맥그루더)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/aaron-mcgruder-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Akira Toriyama(鳥山明, 토리야마 아키라)

https://cw2588.blogspot.com/2024/01/akira-toriyama-sayings-quotes-wonder.html


-. Bill Watterson(빌 워터슨)

https://cw2588.blogspot.com/2024/06/bill-watterson-sayings-quotes-calvin.html


-. E.L. Konigsburg(E. L. 코닉스버그)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/el-konigsburge-l-quotes-sayings.html


-. Frank Miller(프랭크 밀러)

https://cw2588.blogspot.com/2024/09/comic-book-artist-frank-miller-quotes.html


-. G. Willow Wilson(G. 윌로 윌슨)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/g-willow-wilsong-quotes-sayings.html


-. Jeff Kinney(제프 키니)

https://cw2588.blogspot.com/2023/11/jeff-kinney-quotes-sayings-biography.html


-. Kurt Vonnegut Jr.(커트 보니것 2세)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/kurt-vonnegut-jr-2-sayings-quotes.html


-. Maira Kalman(마이라 칼먼)

https://cw2588.blogspot.com/2023/02/maira-kalman-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Mark Millar(마크 밀러)

https://cw2588.blogspot.com/2024/08/comic-book-writer-mark-millar-quotes.html


-. Oliver Herford(올리버 허포드)

https://cw2588.blogspot.com/2022/10/oliver-herford-sayings-quotes-wiki.html


-. Pete Docter(피트 닥터)

https://cw2588.blogspot.com/2024/07/pete-docter-quotes-sayings-pixar-movies.html


-. Ralph Bakshi(랄프 박시)

https://cw2588.blogspot.com/2023/08/ralph-bakshi-quotes-sayings-wikipedia.html


-. Takashi Murakami(村上隆, 무라카미 다카시)

https://cw2588.blogspot.com/2023/03/takashi-murakami-english-sayings-famous.html


-. Tite Kubo(久保帯人, 쿠보 타이토)

https://cw2588.blogspot.com/2023/11/tite-kubo-sayings-quotes-wikipedia-wiki.html


-. Trey Parker(트레이 파커)

https://cw2588.blogspot.com/2023/10/trey-parker-quotes-sayings-wikipedia.html


-. Walt Disney(월트 디즈니)

https://cw2588.blogspot.com/2022/11/walt-disney-sayings-quotes-wikipedia.html


-. Wayne White(웨인 화이트)

https://cw2588.blogspot.com/2023/08/wayne-white-puppets-sayings-quotes.html







No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.