◈ Copyright of the original
※ Jonah H. Peretti (1974년생, https://en.wikipedia.org/wiki/Jonah_Peretti , https://www.buzzfeed.com , https://www.instagram.com/jonahperetti ) ; an American internet entrepreneur (미국의 인터넷 기업인).
He is a co-founder and CEO of BuzzFeed, a co-founder of HuffPost, and a developer of reblogging under the project "Reblog" (그는 BuzzFeed의 공동 창립자이자 CEO이고, HuffPost의 공동 창립자이며, "Reblog" 프로젝트에 따른 reblogging 개발자이다).
☞ Chung Woon-gap profile
https://jc2588.tistory.com/pages/hello
1. BuzzFeed started as a lab with a small team where we would play with ideas.
BuzzFeed는 작은 팀으로 시작하여 아이디어를 가지고 실험하는 곳에서 시작했다.
2. A creative idea plus a fresh network is the best way to go from zero to millions.
창의적인 아이디어와 새로운 네트워크는 무(無)에서 백만(百萬)으로 성장하는 가장 좋은 방법이다.
3. The trick isn't so much creating the right thing; the trick is finding the right networks.
핵심은 제대로 된 것을 만드는 것이 아니라, 제대로 된 네트워크를 찾는 것이다.
4. You can drastically increase your chances for success if you try lots of things and bring the best forward.
여러 가지를 시도하고 최고의 결과를 내놓으면, 성공 가능성을 크게 높일 수 있다.
5. People don't do good work when they feel like losers and are second class citizens within their own company.
사람들은 자신이 패배자이고 회사 내에서 2등 직원처럼 느껴질 때 제대로 된 일을 하지 못한다.
6. At The Huffington Post, we thought of the front page as a one-stop shop for everything you'd need in news.
허핑턴 포스트에서는 1면을 뉴스에 필요한 모든 것을 한 곳에서 볼 수 있는 원스톱 쇼핑 공간으로 생각했다.
7. The math helps you have better understanding and helps you have more creative ideas, but you can't replace the creative ideas.
수학은 더 나은 이해와 창의적인 아이디어를 얻는 데는 도움이 되지만, 창의적인 아이디어를 대체할 수는 없다.
8. You don't want everyone to see a piece of content.
You want the people who are really excited about the content to see it.
모든 사람이 콘텐츠를 보는 것은 바람직하지 않다.
콘텐츠에 진심으로 관심 있는 사람들이 보기를 바란다.
9. The biggest misconception people have is that quality is all that matters.
The truth is that quality helps, but there’s a ton of high-quality things that don’t go anywhere.
사람들이 가장 많이 하는 오해는 품질만이 중요하다는 것이다.
사실 품질은 도움이 되지만, 어디에도 필요하지 않은 고품질의 것들이 많이 있다.
10. People say the Internet's made of cats.
The reason isn't because of cats; it's because people like to have an emotion where they say 'aww' all at the same time.
사람들은 인터넷이 고양이로 이루어져 있다고 말한다.
그 이유는 고양이 때문이 아니라, 사람들이 동시에 '아~' 하고 감탄사를 내뱉는 감정을 좋아하기 때문이다.
11. The world needs sustainable, profitable, vibrant content companies staffed by dedicated professionals; especially content for people that grew up on the web, whose entertainment and news interests are largely neglected by television and newspapers.
세상에는 헌신적인 전문가들로 구성된 지속 가능하고 수익성이 높으며 활기찬 콘텐츠 기업이 필요하다.
특히 웹에서 성장하여 엔터테인먼트와 뉴스에 대한 관심이 텔레비전과 신문에서 크게 소외되는 사람들을 위한 콘텐츠가 필요하다.
🎤 BuzzFeed founder and CEO Jonah Peretti: The full interview
https://www.youtube.com/watch?v=DTwa5RQDDdc
🖲️ Highlights from the Private Internet Company Conference: BuzzFeed's Jonah Peretti
https://www.youtube.com/watch?v=kZim0uCBnyk
※ Quotes & sayings from J-Men Entrepreneurs(남성 기업인들의 명언)
-. Jack Welch(잭 웰치)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/jack-welch-sayings-quotes-wikipedia.html
-. James Murdoch(제임스 머독)
https://cw2588.blogspot.com/2025/05/son-of-rupert-murdoch-james-murdoch.html
-. James P. Gorman(제임스 P. 고먼)
https://cw2588.blogspot.com/2025/05/morgan-stanley-james-p-gorman-p-quotes.html
-. James Sinegal(짐 시네갈)
https://cw2588.blogspot.com/2025/01/co-founder-of-costco-james-sinegaljim.html
-. Jamie Dimon(제이미 다이먼)
https://cw2588.blogspot.com/2024/06/jamie-dimon-sayings-quotes-forbes.html
-. Jeff Hawkins(제프 호킨스)
https://cw2588.blogspot.com/2024/01/jeff-hawkinsdr-jeffrey-hawkins-sayings.html
-. Jeffrey D. Jordan(제프리 조던)
https://cw2588.blogspot.com/2023/12/jeff-jordanjeffrey-d-jordan-sayings.html
-. John Templeton(존 템플턴)
https://cw2588.blogspot.com/2022/11/sir-john-templeton-sayings-quotes.html
-. Jonathan Ive(Jony Ive, 조너선 아이브)
https://cw2588.blogspot.com/2023/07/jonathan-ivejony-ive-sayings-quotes.html